Aktuálně

BIG BOY Story

Když v létě roku 2016 vznikla česká firma arachis (ano, název opravdu začíná malým áčkem), málokdo by čekal, že po pár letech se výrobky této firmy stanou známými po celé zemi. Prvotřídní ořechové, arašídové či kokosové krémy, proteinové tyčinky, balené ořechy nebo lyofilizované ovoce. Řeč je samozřejmě o značce BIG BOY. 

Americký sen v Čechách 

Úspěch, který se svými produkty značka BIG BOY zažívá, rozhodně není dílem náhody. Opak je pravdou. Když spolu Alex Koníček a Tomáš Bureš firmu zakládali, vsadili na zdánlivě jednoduchou filosofii. Rozhodli se vyvinout špičkové produkty, v dokonalé kvalitě a složení, chuťově výjimečné a nezaměnitelné. To vše pod vlastní značkou. Takovou, kterou si lidé budou pamatovat. Takovou, na kterou budou hrdí. Takovou, které se říká lovebrand. A tenhle americký sen v českém podání se náramně povedl. BIG BOY se stal pojmem. Stal se lovebrandem. Neudálo se tak přes noc. Byla to cesta plná pokusů, omylů, hledání a objevování. A zejména tvrdé práce. Ovšem výsledek opravdu stojí za to. Ať už si totiž zákazník od značky BIG BOY koupí cokoli, má naprostou jistotu, že za své peníze dostane výtečný produkt.

Závislost a nezávislost 

Touha vybudovat vlastní značku, dokázat, že kvalitou a zákaznickým přístupem lze porazit i zavedenou zahraniční konkurenci, tohle všechno motivovalo kluky z BIG BOY na cestě za úspěchem. Dalo by se ovšem říct, že ve snaze stát se nezávislými, vytvořili u svých zákazníků pořádnou závislost. Naštěstí jen takovou, která nám přináší chuťový zážitek a nemusíme ji řešit terapií u psychologa. 

Marketing od podlahy

Mít špičkové produkty ovšem nestačí. Málokdo by bez patřičné reklamy a marketingové podpory vůbec zjistil, že vynikající chuti BIG BOY dosahuje díky výrobnímu procesu založenému na pražení plodů bez přidávání oleje, používání kvalitní čokolády s vysokým podílem kakaového másla a dalších suroviny s certifikací fair trade. Od doby, kdy první produkty BIG BOY ochutnávali klienti fitness centra, kde v době založení firmy jeden z jejích zakladatelů pracoval a jako marketingový nástroj se využívalo výhradně osobní doporučení, uteklo hodně času. Do reklamy a marketingu dnes BIG BOY mohutně investuje, a přesto i nadále platí, že osobní doporučení funguje znamenitě. Kdo jednou zažije třeba opulentní chuť Lískových oříšků & White brownie, mluví o nich s tak nefalšovaným nadšením, že si je každý posluchač prostě musí koupit.      

Mít dobrý oříšek je často voříšek

Základem každého výrobku BIG BOY jsou suroviny. Ořechy, čokolády i ovoce si firma pečlivě vybírá a testuje přímo na místě, odkud pocházejí. Někdo by se možná spokojil s tím, že nakoupí všechny suroviny od velkoobchodu a nebude se trápit jejich původem. BIG BOY to má nastaveno jinak. Pěstitele, farmáře a lokální dodavatele mnohdy zná osobně a dováží jen ty nejlepší suroviny z celého světa. Ve výrobcích BIG BOY proto najdete třeba mandle z Kalifornie, kešu z Vietnamu nebo tmavou čokoládu z Ugandy. Vybrat ty nejlepší dodavatele, byl celkem voříšek, ale podle zájmu zákazníků se to povedlo na výbornou. 

Bude BIG BOY bigger?

Zakladatelé firmy samozřejmě nesedí s rukama v klíně a nepřehazují dukáty. Uvažují nad tím, kam firmu posunout. Prvním krokem k zamýšlené expanzi na zahraniční trhy je zaměření na mezinárodní certifikaci kvality potravin IFS. Firma investuje do nových technologií, pečlivě sleduje trendy ve vývoji chuťových preferencí a pravidelně vyhodnocuje poznatky ze zahraničních festivalů zaměřených na jídlo a pochutiny. A když se firmě povede trefit se do vkusu zákazníků tak, jako v případě příchuti „slaný karamel“, můžeme se dočkat okamžiku, kdy si podobně jako u nás doma, zahraniční zákazník řekne: „Mám chuť na něco výjimečného, zdravého a poctivého. Mám chuť na BIG BOY“.   

Všechny skvělé výrobky BIG BOY najdete na DAFIT.cz 

Michael Anděl

DAFIT Team

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Následující volbou souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit.

více informací & nastavení